Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAvi
TitelHave You Heard the Word? For a Low-Budget Way to Get Kids Wild about Reading, Try Readers Theater
QuelleIn: School Library Journal, 55 (2009) 12, S.48-50 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0362-8930
SchlagwörterScripts; Theater Arts; Reading Motivation; Reading Strategies; Teaching Methods; Teaching Experience; Early Reading
AbstractIn its simplest sense, readers theater is the presentation of written work in a dramatic format. The fundamental difference between readers theater and traditional theater is that performers read their lines. With readers theater there's no memorization, and usually there are no sets or costumes. There's also little or no stage movement. It's mostly performed in a room--not a theater--with scripts resting on music stands. The cost is almost nothing. In this article, the author describes his experiences with readers theater which led him to create Authors Readers Theatre (ART) in 2006 and provides some suggestions for those interested in readers theater. (ERIC).
AnmerkungenReed Business Information. 360 Park Avenue South, New York, NY 10010. Tel: 646-746-6759; Fax: 646-746-6689; e-mail: slj@reedbusiness.com; Web site: http://www.schoollibraryjournal.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Library Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: